Gatvių paieška

Pvz. Savanorių
Seniūnijos
Seni Vilniaus vaizdai

Geležinkelio g.


Tema: Seni Vilniaus vaizdai
Vieta: Geležinkelio g.
Išsamiau apie Geležinkelio g.

Vilnius, Geležinkelio g., sena nuotrauka

Adresas, vieta, apylinkės: Geležinkelio g.
Metai: 1960
Nuotraukos ID: 417
Vaizdo dydis (plotis x aukštis): 1186 x 1696

Kiti senieji Vilniaus vaizdai: Geležinkelio g. | Visame mieste


Aprašymas: "Vilniaus vaizdų atvirukai 1897-1915",LNM,2005, psl.527:

Geležinkelis. Geležinkelio stotis. Pastatyta 1861-1862 metais tiesiant geležinkelį Sankt Peterburgas-Varšuva. Vilniaus apylinkėse darbai prasidėjo 1858 m. gegužės 15 d. Pirmasis traukinys iš Daugpilio į Vilnių atvyko 1860 m. rugsėjo 4 d. Panerių tunelis iškilmingai atidarytas 1860 m. spalio 3 d. Geležinkelio ruožas Vilnius-Peterburgas-Kaunas atidarytas 1862 m. kovo 15 d., ruožas Vilnius-Varšuva atidarytas 1862 m. rugsėjo 6 d. (A. H. Kirkor, Przewodnik po Wilnie, s. 61). Palei geležinkelio stotį XIX a. pabaigoje sparčiai pradėjo plėstis Naujojo Pasaulio (dabar Naujininkų) ir Naujamiesčio rajonai, kuriuose steigėsi sandėliai, pramonės įmonės. Tarp stoties ir Sodų gatvės tęsėsi keliaaukščiais mūriniais namais užstatyta Gostinnaja (dabar Stoties) gatvė.
1890 metais nutarus išplėsti Vilniaus geležinkelio stotį (...), tarp geležinkelių valdybos ir miesto dūmos prasidėjo derybos dėl miesto žemių Poltavos (dabar Panerių) gatvės rajone, kur buvo numatyta perkelti prekinę stotį (...). 1901 metų pradžioje Rusijos susisiekimo ministerijoje buvo patvirtintas Vilniaus stoties pastato pertvarkymo projektas (...). Stotis buvo pertvarkyta 1899-1905 metais. Iki 1902 metų prekinė stotis buvo perkelta į naują vietą, per dvejus metus įrengta ir 1905 m. birželio l (14) d. atidaryta keleivių stotis (...). Pastato išorė nepasikeitė, tik keleivių patogumui buvo sutvarkyti įėjimai, pakeistas pagrindinio stoties pastato išplanavimas, įrengtas natūralus ir dirbtinis apšvietimas, trys dengtos centrinės platformos su bufetais, telegrafu, budėtojų kambariais ir laukimo salėmis. Pirmą kartą buvo suprojektuoti ir pastatyti trys požeminiai perėjimai ir vienas krovininis liftas. Pastatytas naujas administracijos pastatas. Rengiant stoties išplėtimo projektą, buvo numatyta Stefanovskajos geležinkelio pervažos (tarp Šv. Stepono ir Škaplierių, dabar Dzūkų, gatvių) vietoje pastatyti tiltą. 1901 metais prasidėjo ilgai trukusios derybos tarp miesto ir Sankt Peterburgo-Varšuvos geležinkelio viršininko: dėl naujo tilto ir vietos parinkimo, gretimų gatvių pertvarkymo ir pritaikymo. Nesutarimams derinti buvo sudaryta bendra komisija. Miesto dūmą pageidavo peržiūrėti ir pataisyti projektą, reikalavo didesnės keliamosios tilto galios nei numatyta projekte, platesnių šaligatvių, nenorėjo sutikti su tiesiausios miesto gatvės (Geležinkelio) uždarymu. Geležinis arkinis tiltas per geležinkelį ties Škaplierių gatve buvo pastatytas 1904-1905 metais, jį 1915 metais susprogdino besitraukianti rusų kariuomenė. 1909 metais buvo prasidėjusios derybos tarp miesto dūmos ir geležinkelio žinybos dėl pėsčiųjų tilto virš geležinkelio statybos (...)
Kiti seni Vilniaus vaizdai


Vilniaus katalogas   Įmonės įtraukimas   Kontaktai